Bilder från Götet. September 2006.

Pölsebo 1/9. Ett rälsbrott i en växel ställde till med problem innan det kunde lagas provisoriskt. Man blir lite fundersam över den rostiga rälen, hade man utfört något arbete som försvagat? Det var flera växlar i närheten som såg likadana ut. Det var fö jag som upptäckte vad som hänt och ringde Tågtrafikledningen.

Drygt 2 veckor senare hade en reservdel anlänt och som lades in ytterligare nån vecka senare.

Urspårning Skandiahamnen 13/9. Så var det återigen dags för en rymmare. En containerlastad vagn hade tappat ett fäste så containern hade hamnat på sniskan och snedbelastningen gjorde att vagnen klev av i en växel alldeles innan den var framme. Tur i oturen var att den "bara" blockerade det ena spåret så trafiken stördes inte så mycket. Bidragande var kanske att växeln var ordentligt nersliten. Sitter inte spårspärrtavlan åt fel håll?

Dagen efter var arbetet igång med att byta slipers mm.

Landvetter 17/9. Två bilder på T44 387 med Limmaredståget.

Kvällståget 7343 mot Kalmar på söndagen var oftast multat, här är det X32K 4343 och 4549.

Pölsebo 21/9. 2 gröna arbetskamrater, Rc4 1305 och T44 384.

TGOJ har börjat köra med franska lågbyggda parkopplade boggievagnar.

Landvetter 24/9. Det börjar bli dags för höstdimmiga bilder. Här X11 3140.

Återigen en bild på Limmaredståget. Tåget går söndag till torsdag Varberg-Limmared och åter med sand mm till glasbruket, men det är bara på söndagar det passerar här. Övriga dagar går det direkt Varberg-Borås.

Landvetter 30/1. En dimmig bild till på tåg 3435

Tillbaka till startsidan.