Bilder från Götet. April 2005, tredje delen.

Hamnbanan 13/4. Tillbringade en stund ute i Skandiahamnen, här är resultatet. T44 384 stod tyst och stilla framför ett tågsätt.

Strax efter uppenbarade sig Rc4 1176 som dragit hit ett tågsätt. Vagnarna hade knuffats in till containerterminalen.

1176 kopplas på vagnarna som stod vid sidan av 384. Dubbelgrönt

Efter att ha knuffat in vagnarna som jag skrivit tidigare återvänder T44 373 med nya vagnar från terminalen.

Dessa ställs upp bredvid 384. Nu är det grönt, grönt, rött. Och mörkrött pga av ett väldigt dumt placerat skjul.

Nu kommer T44 387 och kopplas framför 384. Jag börjar ana att 384 inte mår så bra utan skall till lokdoktorn. Kan det ha något samband med oljeränderna utefter spåret jag har bakom ryggen?

1176 får klarsignal och kör mot Sävenäs.

384 och 387 står kvar och väntar på sin tur. Jag borde givetvis väntat till dessa körde men jag hade lite annat att göra så jag lämnade platsen.

På hemvägen upptäckte jag denna konstruktion alldeles vid grindarna till Skarvikshamnen. Anade lite vad den kunde användas till.

Slutligen lyckades jag få en bild på Ma 407, som fått namnet Björninnan. Ingen pangbild ut fotosynpunkt, solen hade hittat ett moln att gömma sig bakom.

Hamnbanan 15/4. Bygget vid Skarviksporten såg färdigt ut så jag knallade bort till vakten och fick mina aningar besannade. Det är en provisorisk inkörsport för skrymmande last som inte kan passera genom den ordinarie porten. Vid användning får man lägga över brobanan som ligger till höger bakom staketet. Den väger 7,3 ton om det som är skrivet på den stämmer. Vakten visste inte när den skulle komma till användning, jag skall se om jag kan få reda på det för att kunna dokumentera saken. Anledningen till att man inte kan göra en mer normal övergång är nog att vägbanan där jag står är så mycket högre.

Kan inte låta bli att visa en bild på det superba spårläget på Hökebangården. Bilden är digitalt klottersanerad.

Strax efter kommer T44 369 med eftermiddagen släpa från Volvo.

Lite senare fångade jag denna kombination ute i Skandiahamnen. Ma 965, El16 21 och T44 358. Dessutom står det en T44:a till vänster om Ma:n långt där borta.

Tillbaka till startsidan.