Bilder från Götet. April 2004, tredje delen.

Hamnbanan 21/4. Lite blandade bilder från Pölseboområdet. Nedan håller T44 384 på med att växla. Kontaktledningsbryggorna är nyuppsatta.

Strax efter kommer 394 med lite mer vagnar. Funderade lite om föraren stått ute i friska luften ända från Arendal? Den nyuppförda bullervallen är en utmärkt fotoplats förutom vissa fasta föremål. Ett orosmoment är om det skall upp ett staket också och var detta skall placeras.

Så kommer 388 med vagnar TILL Arendal.

Så kommer 384 och växlar in lite tankvagnar längst bak i 394:s tågsätt.

27/4. En så kallad fixeringsbild eller nåt ditåt. För det mesta är det en fördel om skymmande föremål saknas men man kan få roliga effekter med motsatsen också. T44 282 kommer från Skarvikshamnen. För säkerhets skull visar jag också bilden längre ner när man hämtat vagnar på Hökebangården också och backar upp mot Pölsebo. Så att alla kan se att loket är helt.

Skarviksspåret 28/4. Lite grann från ovan med 358 i huvudrollen. På bilden nedan ser loket nästan ut som en babian. Lång nos med upphöjningar och så två fönster/ögon. Hade ventilationsöppningarna/näsborrarna suttit längst fram skulle det vara ännu mer likt. Fast jag tror inte babianer ståtar med fågelskit på taket/huvudet.

Återtåget med några vagnar i kroken. Till höger Oljevägen ut till Skandiahamnen mm. Till vänster Rya reningsverk. Reningsbassängerna ligger i två plan. Egentligen borde det finnas mer bassänger men dom får inte bygga ett plan till. Risken finns att en del av naturreservatet Rya skog bortanför stryker med istället. Banvallen ligger på vägen som byggdes när reningsverket byggdes. Sprängstenen användes vid utbyggnaden av Skandiahamnen och kördes ut den vägen. När reningsverket var klart blev det banvall här och den gamla plankorsningen över Oljevägen, ungefär vid lastbilen, togs bort.

Tillbaka till startsidan.