Bilder från Götet. November 2003, andra delen.

I 2 veckor har jag varit frånvarande från Götet och istället varit närvarande i Falköping. Detta pga av en sjukdomsutredning på Mössebergs kurort. Både ris och ros om detta men jag hade definitivt inte betalat 34000 för den vistelsen. Försäkringskassan har tydligen pengar. På lediga stunder, som var både många och långa, var det ju lämpligt att promenera ner till stationen för lite mupperi. Tyvärr var vädret inte på sin bästa sida, regnade det inte var det dimma. Några få tillfällen visade sig solen och då fick kameran jobba. Nu kan väl knappast säga ett Falköping ligger i närheten av Götet men jag är inte så petig.

24/11. Första bilden är inte från Falköping utan från Vårgårda. Färden förtogs på gummihjul och jag passade på att svänga in här lagom för att föreviga X53-3 3264 med tåg 119.

Falköping 26/11. Solen visade sig några timmar vilket räckte för några bilder.

Först en bild på V4 142 som stod och väntade med några vagnar tillkopplade. I bakgrunden en X53-3.

Rc3 1056 kommer in på spår 1 med tåg 161. Egentligen skall spår 2 användas men tåget var försenat ca 40 minuter och var tvunget att gå in här för att släppa förbi en X2:a som flåsade i nacken.

Strax efter kom Y1 1340 sakta puttrande på väg mot lokstallet för lite service. En tvätt skulle nog inte skada heller. Borta vid lokstallet var det ofta en brokig samling Y1:or som väntade på uppdrag. Mer om detta senare. Tågnumret för färden från Herrljunga var 93346

Så kommer då X2:an rusande i "full" fart genom stationen. Föraren hejade, tack för den gesten. Tåget var 425, driven gick inte att se.

7 minuter senare bromsar Connex nattåg 7073 in på samma spår. Givetvis hade 161 avgått lite tidigare men det blev ändå 3 tåg på 10 minuter. Eftersom tåget stod en stund här promenerade jag förbi loket. Jag tittade upp mot föraren för att se om han hejade också men icke sa Nicke. Utfartsignalen var tydligen intressantare.

Innan Connex hann avgå kom en annan X2 farande från Göteborg i form av tåg 428. Ovan och nedan.

När alla tåg passerat kunde äntligen V4:an börja röra på sig. Först körde han ut en bit mot Göteborg och vände sen och kom tillbaka på spår 2. Tydligen går det inte att sig tvärs över bangården hur som helst.

Men först måste X14 3228 hinna in på spår 1 med tåg 7323.

Tillbaka till startsidan.