Bilder från Götet, Juli 2003, andra delen.

Skandiahamnen 10/7. Några uddabilder.

En skadad vagn står upplastad på en annan för sista resan? Faktiskt på tiden, vagnen skadades i november 2002 och har stått och skräpat på bangården sen dess. Det fanns ett par upplastade vagnar till.

Dubbelsidig smörjanordning. Kan nog behövas för här rullar tunga vagnar med Stora-boxar och Avesta-stål. Växeln i bakgrunden byttes för en liten tid sen och man vill nog vänta med nästa byte så länge det går.

Det enkla är ibland det bästa, fast jag undrar om kritstreck finns med i lagboken? Nu leder vägen bara från en inhägnad parkering så trafiken är ringa av personer utan lokalkännedom. En och annan suspekt tågfotograf inräknad.

Mölnlycke samma dag. Viadukten under järnvägen är nu öppnad till glädje för dom flesta. En snygg skapelse.

Betongstöden är faktiskt riktigt snygga. Nån har tänkt. Dessutom är betongen färgad så det är inte påmålat i efterhand.

X12:orna 3196 & 3215 passerar med tåg3457 den blivande stationen som delvis ligger ovanpå viadukten för att sen stanna på den nuvarande. Det dröjer till fram i höst innan det nya plattformsläget med det närmaste spåret sätts i trafik. BV har visst inte tid. Ibland händer det att påtänkta passagerare går fel och inte kommer med. BV sätter upp skyltar och avspärrningar men dom rivs ner av lokala skämtare. Suck!

Mölnlycke 26/6. Ett par tidigare tagna bilder som får hänga med på slutet. T44 282 kommer med godståg 6521 och stannar på sidospåret. Tåget går Varberg-Almedal-Limmared. Det går den här vägen för att det finns inte plats på Viskadalsbanan Varberg-Borås.

En närbild på en av vagnarna i tåget, litt Faaos. En gång byggd för sligtransporter från gruvan i Grängesberg men går nu med sand till Limmareds glasbruk.

Så kommer till slut orsaken till mitt fotobesök, det upphetsande (ha-ha) mötet mellan T44:an och tåg 7346 bestående av X32K 4548. För den som är intresserad av kommande projekt vill jag bara nämna att den tänkta banan mot Landvetters flygplats är planerad att börja med en tunnel ini berget i bakgrunden. Om och när den nu kommer att byggas. Det finns ett antal om till, bl.a. om det finns pengar.

Tillbaka till startsidan.