Ombyggnad av Mölnlycke station 2002, del 4.

2/7. Arbetet fortsätter. Utrymmet under den längsta bron är urgrävt och man håller på med sprängningsarbeten. En del av anslutande vägar är klara. Vid gångtunneln håller man på med formarbeten.

29/8. Grunden till viadukten har påbörjats.

9/11. Arbetet fortsätter. Den nya viadukten börjar ta form men än är det en hel del kvar. Även plattformarna börjar bli klara. Det blivande spåret har också delvis lagt ut. Rc6 1404 passerar förbi med tåg 7330. Fotona tagna från den blivande norra plattformen.

8/12. 1 månad senare. Nu är det bara 1 vecka kvar till att trafiken skall byta spår igen. Ser nästan ut att vara svårt att hinna med detta men datum är spikat.

X32K 4349 passerar den provisoriska bron med tåg 7329.

Den färdiga halvan av viadukten. Man har använt betong med rött färgpigment. Väldigt smäcker form enligt min mening.

Här skall det ligga ett nytt spår om 1 vecka!?

Till sist en bild på X11 3182 med tåg 3444.

14-15/12. Trafiken skall flyttas över till det nybyggda spåret på den nya viadukten. Av bilderna kan man utläsa dels att dom nya plattformarna är långa, dels att dom ligger i en lutning. Först några bilder från lördagen. Jag var inte den enda nyfikna.

Makadamtåget drogs av T43 258.

Växeln läggs på plats av 2 grävmaskiner.

!5/12. Arbetet är klart och första tåg passerar, X32K 4549 med 7330.

Tillbaka till startsidan.